Naar de inhoud gaan

Algemene voorwaarden - LYOVA

Algemene Voorwaarden - LYOVA

Artikel 1 - Definities

1. Algemene Voorwaarden: Deze voorwaarden die van toepassing zijn tussen LYOVA en de klant.
2. Ondernemer: LYOVA, de partij die producten op afstand aanbiedt aan klanten.
3. Klant: De natuurlijke persoon die een overeenkomst op afstand aangaat met LYOVA.
4. Overeenkomst op afstand: Een overeenkomst gesloten via een door LYOVA georganiseerd verkoopsysteem, waarbij gebruik wordt gemaakt van communicatie op afstand.
5. Herroepingsrecht: Het recht van de klant om binnen de bedenktijd de overeenkomst te ontbinden.
6. Bedenktijd: De periode waarbinnen de klant gebruik kan maken van het herroepingsrecht.
7. Dag: Een kalenderdag.
8. Werkdag(en): Maandag t/m vrijdag, exclusief Nederlandse feestdagen.
9. Duurtransactie: Een overeenkomst op afstand voor een reeks van producten waarbij de levering en/of afname gespreid is over een bepaalde periode.
10. Duurzame gegevensdrager: Een medium waarmee persoonlijke informatie kan worden opgeslagen en later ongewijzigd kan worden geraadpleegd.
11. Techniek voor communicatie op afstand: Een middel om een overeenkomst te sluiten zonder dat klant en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn.
12. Producten: Alle door de ondernemer aangeboden fysieke goederen die onder deze voorwaarden vallen.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

LYOVA
Sperwerstraat 10
8172GG Vaassen
E-mailadres: info@lyova.nl
KvK-nummer: 93379102
Btw-identificatienummer: NL005019442B32

Artikel 3 – Toepasselijkheid

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen de ondernemer en de klant.

2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de klant beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden te raadplegen zijn en dat zij op verzoek van de klant kosteloos worden toegezonden.

3. Indien naast deze algemene voorwaarden specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is lid 2 en 3 van overeenkomstige toepassing en kan de klant zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden beroepen op de voor hem gunstigste bepaling.

4. Indien een of meer bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, blijven de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling die de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benadert.

5. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

6. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze voorwaarden.

Artikel 4 - Het Aanbod

1. Volledigheid en Nauwkeurigheid
Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om de klant in staat te stellen een goede beoordeling van het aanbod te maken. Indien de ondernemer gebruikmaakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

2. Geldigheidsduur en Voorwaarden
Indien het aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder specifieke voorwaarden geldt, zal dit duidelijk worden vermeld in het aanbod.

3. Vrijblijvendheid van het Aanbod
Het aanbod is vrijblijvend en kan door de ondernemer worden gewijzigd of aangepast. De ondernemer behoudt zich het recht voor om het aanbod in te trekken of aan te passen indien dit noodzakelijk blijkt.

4. Beschrijving van Producten
Het aanbod bevat een gedetailleerde beschrijving van de aangeboden producten, inclusief afbeeldingen die een waarheidsgetrouwe weergave zijn. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod zijn niet bindend voor de ondernemer.

5. Indicatieve Informatie
Alle afbeeldingen, specificaties en gegevens in het aanbod zijn indicatief en kunnen geen aanleiding geven tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

6. Kleurweergave van Producten
De ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten. Afwijkingen in kleur kunnen geen reden zijn voor het ontbinden van de overeenkomst.

7. Informatie voor Klanten
Elk aanbod bevat zodanige informatie dat voor de klant duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

  • De prijs inclusief belastingen;
  • Eventuele verzendkosten;
  • De wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
  • Het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
  • De wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
  • De termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn voor het gestand doen van de prijs;
  • De hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel.

8. Taal van de Overeenkomst
De overeenkomst kan in het Nederlands worden gesloten. Indien mogelijk, kan de overeenkomst ook in andere talen worden aangeboden. Dit zal duidelijk worden vermeld in het aanbod.

Artikel 5 – De Overeenkomst

1. Totstandkoming van de Overeenkomst
De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de klant van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden. Zodra de klant het aanbod heeft aanvaard en aan alle voorwaarden heeft voldaan, bevestigt de ondernemer de overeenkomst.

2. Elektronische Bevestiging
Indien de klant het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet is bevestigd, kan de klant de overeenkomst ontbinden.

3. Beveiliging
De ondernemer treft passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt voor een veilige webomgeving. Indien de klant elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

4. Voorbehoud van Betalingsonderzoek
De ondernemer behoudt zich het recht voor om binnen wettelijke kaders onderzoek te doen naar de kredietwaardigheid van de klant of andere relevante feiten die van belang zijn voor een verantwoorde aangaan van de overeenkomst. Indien de ondernemer op basis van dit onderzoek gegronde redenen heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

5. Informatieverstrekking aan de Klant
De ondernemer verstrekt bij het product of dienst de volgende informatie op een duurzame gegevensdrager (schriftelijk of op een toegankelijke wijze):

  • Het e-mailadres van de ondernemer waar de klant met klachten terecht kan, aangezien er geen fysiek bezoekadres beschikbaar is.
  • De voorwaarden en wijze waarop de klant gebruik kan maken van het herroepingsrecht, of een duidelijke melding indien het herroepingsrecht is uitgesloten.
  • De informatie over bestaande service na aankoop en garanties.
  • De prijs inclusief belastingen, eventuele verzendkosten, en de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst.
  • De voorwaarden voor opzegging van de overeenkomst indien deze voor onbepaalde tijd of langer dan een jaar geldt.

6. Opschortende Voorwaarden
Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarde van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

1. Termijn en Procedure
Bij de aankoop van producten heeft de klant het recht om de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden binnen een termijn van 14 dagen. Deze bedenktijd gaat in op de dag na ontvangst van het product door de klant of een vooraf door de klant aangewezen vertegenwoordiger die bekend is bij de ondernemer.

2. Gebruik van het Product
Tijdens de bedenktijd zal de klant zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Het product mag slechts in die mate worden uitgepakt of gebruikt als nodig is om de aard, kenmerken en werking van het product vast te stellen. Indien de klant gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, dient het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijs mogelijk - in de originele staat en verpakking te worden geretourneerd, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

3. Kennisgeving en Termijn van Terugzending
De klant dient binnen 14 dagen na ontvangst van het product kenbaar te maken dat hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht, bijvoorbeeld via een schriftelijk bericht of e-mail aan de ondernemer. Na deze kennisgeving heeft de klant nogmaals 14 dagen de tijd om het product terug te sturen.

4. Bewijs van Terugzending
De klant dient aan te tonen dat hij het product tijdig heeft teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending (zoals een Track & Trace-code).

5. Gevolgen van Niet-Tijdige Terugzending
Indien de klant na afloop van de in lid 3 en 4 genoemde termijnen geen gebruik heeft gemaakt van zijn herroepingsrecht of het product niet heeft teruggestuurd, wordt de koop als definitief beschouwd en kan de klant geen aanspraak meer maken op het herroepingsrecht.

Artikel 7 – Uitsluiting van het Herroepingsrecht

1. Voorwaarden voor Uitsluiting
De ondernemer kan het herroepingsrecht van de klant uitsluiten voor bepaalde producten, zoals beschreven in lid 2. Deze uitsluiting geldt alleen als de ondernemer dit duidelijk heeft vermeld in het aanbod, ofwel tijdig voor het sluiten van de overeenkomst.

2. Uitsluiting van Herroepingsrecht voor Producten
Het herroepingsrecht is uitgesloten voor producten:

  • Die volgens specificaties van de klant zijn gemaakt of duidelijk gepersonaliseerd zijn.
  • Die duidelijk persoonlijk van aard zijn.
  • Die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden.
  • Die snel kunnen bederven of verouderen.
  • Waarvan de prijs afhankelijk is van schommelingen op de financiële markt waar de ondernemer geen invloed op heeft.
  • Voor losse kranten en tijdschriften.
  • Voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de verzegeling is verbroken door de klant.
  • Voor hygiënische producten waarvan de verzegeling is verbroken door de klant.

Artikel 8 – Kosten bij Herroeping

1. Kosten voor Retourzending
Indien de klant gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen de directe kosten van het terugzenden van het product voor zijn rekening.

2. Bewijs van Retourzending
De klant dient aan te tonen dat hij het product tijdig heeft teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending. Dit kan bijvoorbeeld een Track & Trace-code zijn.

3. Risico van Retourzending
De klant draagt het risico van de retourzending. Dit betekent dat de klant verantwoordelijk is voor schade of verlies van het product tijdens het retourneren, totdat de retourzending door de ondernemer is ontvangen.

4. Terugbetalingstermijn
Indien de klant een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de herroeping, terugbetalen. Dit geldt onder de voorwaarde dat het product reeds door de ondernemer is ontvangen of afdoende bewijs van volledige terugzending kan worden overlegd.

Artikel 9 - Retourbeleid

1. Retourtermijn
De klant heeft het recht om producten binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren voor een volledige terugbetaling, mits de producten ongebruikt, onbeschadigd en in verkoopbare staat verkeren, en voorzien zijn van alle originele labels en verpakkingen. Let op: voor bepaalde producten kan het herroepingsrecht worden uitgesloten, zoals beschreven in artikel 7 van deze algemene voorwaarden.

2. Voorwaarden voor Retourneren
Geretourneerde producten moeten ongebruikt, onbeschadigd en in verkoopbare staat zijn, inclusief alle originele labels en verpakkingen. Indien producten beschadigd zijn, gebruikt of waarvan de verzegeling is verbroken, komen deze niet in aanmerking voor retour, tenzij de producten al bij levering defect waren.

3. Retourprocedure
Om een product te retourneren, dient de klant de volgende stappen te volgen:

  • Retour aanmelden: De klant dient via het retourportaal op de website van de ondernemer het retourverzoek in te dienen. Hier vult de klant de benodigde gegevens in en selecteert de items die hij/zij wil retourneren. Na goedkeuring van het retourverzoek ontvangt de klant een e-mail met verzendinstructies en het retouradres.
  • Producten retourneren: De klant dient de producten volgens de instructies in het retourportaal zorgvuldig te verpakken en te verzenden naar het opgegeven retouradres. De retourzending dient voorzien te zijn van een Track & Trace-code. De kosten voor de retourzending zijn voor rekening van de klant, tenzij anders overeengekomen.
  • Ontvangst en verwerking: Na ontvangst en inspectie van de geretourneerde producten, zal de ondernemer het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending, terugbetalen via dezelfde betaalmethode die is gebruikt voor de oorspronkelijke transactie. Indien dit niet mogelijk is, neemt de ondernemer contact op met de klant om een alternatieve terugbetalingsmethode te bespreken.

4. Ruilen van Producten
Het is niet mogelijk om producten te ruilen vanwege de wisselende beschikbaarheid van de producten. De klant wordt geadviseerd om het oorspronkelijke product te retourneren voor een terugbetaling en, indien gewenst, een nieuwe bestelling te plaatsen voor het gewenste product.

Artikel 10 – De Prijs

1. Prijsstabiliteit tijdens Geldigheidsduur
Gedurende de geldigheidsduur vermeld in het aanbod blijven de prijzen van de aangeboden producten ongewijzigd, behalve in geval van prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven of andere wettelijke heffingen. Indien er sprake is van een prijsverhoging, wordt de klant hiervan tijdig op de hoogte gebracht.

2. Variabele Prijzen en Financiële Marktschommelingen
De ondernemer kan producten aanbieden waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waarop de ondernemer geen invloed heeft. In dat geval kan de prijs variabel zijn. Deze gebondenheid aan marktschommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden duidelijk vermeld bij het aanbod. Als er na de bestelling een prijsverandering optreedt vanwege marktschommelingen, wordt de klant hierover geïnformeerd en heeft hij de keuze om de bestelling te annuleren of om het product tegen de gewijzigde prijs te kopen.

3. Toegestane Prijsverhogingen
Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen, zoals wijzigingen in btw-tarieven.

4. Langere Termijn Prijsverhogingen
Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien:

  • Deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
  • De klant de bevoegdheid heeft om de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

5. Prijsinclusiviteit en Bijkomende Kosten
De in het aanbod van producten genoemde prijzen zijn weergegeven in euro’s (€), inclusief btw en eventuele andere belastingen. Eventuele bijkomende kosten, zoals verzendkosten, worden duidelijk vermeld voor het sluiten van de overeenkomst en kunnen variëren afhankelijk van de locatie van de klant en de gekozen verzendmethode.

6. Aanbiedingen en Kortingen
Aanbiedingen en kortingen zijn slechts geldig gedurende de aangegeven looptijd en zolang de voorraad strekt. Aanbiedingen kunnen door de ondernemer te allen tijde worden aangepast of ingetrokken. Indien een aanbieding of korting van toepassing is, wordt dit duidelijk vermeld bij het product of tijdens het afrekenproces. Kortingen zijn niet cumulatief tenzij anders vermeld. Na het verstrijken van de looptijd van een aanbieding of korting kan deze niet meer worden toegepast.

7. Geen Terugwerkende Kracht voor Aanbiedingen en Kortingen
Aanbiedingen en kortingen die worden aangeboden na de aankoop van een product, hebben geen terugwerkende kracht. De klant kan geen aanspraak maken op een teruggave van het prijsverschil tussen de betaalde prijs en de kortingsprijs. Elke aankoop wordt beschouwd als een definitieve transactie onder de voorwaarden die op het moment van aankoop gelden.

8. Druk-, Zet- en Systeemfouten
Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk-, zet-, systeem- en andere fouten in prijsvermeldingen. Voor de gevolgen van dergelijke fouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Indien een prijsfout wordt ontdekt nadat de klant een bestelling heeft geplaatst, wordt de klant hiervan zo snel mogelijk op de hoogte gebracht. De klant heeft in dat geval de keuze om de bestelling te annuleren of het product tegen de gecorrigeerde prijs aan te schaffen.

Artikel 11 – Conformiteit en Garantie

1. Conformiteit van Producten
De ondernemer staat ervoor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid, en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen, staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

2. Garantietermijn en Fabrieksgarantie
Op de door de ondernemer geleverde producten wordt een wettelijke garantie verleend. Daarnaast kan, indien van toepassing, een fabrieksgarantie van de fabrikant gelden. Deze fabrieksgarantie doet geen afbreuk aan de wettelijke rechten van de klant.

3. Uitsluitingen van Garantie
De garantie geldt niet indien:

  • De klant de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken.
  • De geleverde producten zijn blootgesteld aan abnormale omstandigheden of anderszins onzorgvuldig zijn behandeld, of in strijd zijn met de instructies van de ondernemer en/of de verpakking.
  • De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen met betrekking tot de aard of kwaliteit van de toegepaste materialen.

4. Klachtenprocedure bij Gebrekkige Producten
Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 14 dagen na levering schriftelijk aan de ondernemer te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.

5. Reparatie en Vervanging
Indien is aangetoond dat het product niet aan de overeenkomst voldoet, heeft de klant recht op kosteloos herstel of vervanging van het product, tenzij dit onmogelijk is of onevenredige kosten met zich meebrengt voor de ondernemer. In dat geval heeft de klant recht op ontbinding van de overeenkomst of een evenredige vermindering van de koopprijs.

6. Beperking van Aansprakelijkheid
De aansprakelijkheid van de ondernemer is beperkt tot de verplichtingen zoals omschreven in dit artikel. De ondernemer is niet aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie. In alle gevallen is de aansprakelijkheid van de ondernemer beperkt tot het bedrag dat de klant voor het product heeft betaald.

Artikel 12 – Levering en Uitvoering

1. Zorgvuldige Uitvoering
De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid betrachten bij het in ontvangst nemen en uitvoeren van bestellingen van producten.

2. Plaats van Levering
Als plaats van levering geldt het adres dat de klant aan de ondernemer heeft meegedeeld. Op dit moment levert de ondernemer alleen binnen Nederland en België.

3. Leveringstermijn
De ondernemer streeft ernaar om alle bestellingen zo snel mogelijk te verwerken. LYOVA streeft ernaar om bestellingen binnen 1-3 werkdagen te verwerken en te verzenden. De gemiddelde levertijd bedraagt tussen de 5 en 10 dagen. De levering zal in ieder geval uiterlijk binnen 30 dagen plaatsvinden, tenzij de klant akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn.

4. Verzendkosten
De verzendkosten voor alle bestellingen die worden geplaatst bij LYOVA worden volledig door de ondernemer gedragen, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld. Dit betekent dat bestellingen binnen Nederland en België zonder extra kosten worden verzonden, ongeacht de omvang of waarde van de bestelling. Indien er sprake is van uitzonderlijke omstandigheden waarbij verzendkosten toch in rekening moeten worden gebracht, zal dit duidelijk worden vermeld tijdens het afrekenproces, voordat de klant de aankoop voltooit. Alle genoemde prijzen op de website zijn inclusief de verzendkosten, tenzij anders aangegeven. De klant ontvangt geen extra kosten voor reguliere verzending, en er zullen geen verborgen kosten worden toegepast.

5. Expresslevering
Op dit moment biedt de ondernemer geen expresslevering aan.

6. Wijziging van Verzendadres
De klant kan het verzendadres wijzigen zolang de bestelling nog niet is verzonden. Neem hiervoor direct contact op met de ondernemer. Houd er rekening mee dat het wijzigen van het verzendadres niet altijd mogelijk is, vooral als de bestelling al onderweg is.

7. Risico van Beschadiging en Vermissing
Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de klant of een vooraf aangewezen vertegenwoordiger, tenzij anders is overeengekomen.

8. Wat te doen bij Vertraging?
Indien de levering vertraging oploopt, kan de klant de status van de bestelling controleren via de “Volg je bestelling”-pagina op de website. Als verdere informatie of hulp nodig is bij een vertraagde bestelling, kan de klant contact opnemen met de ondernemer.

9. Vervangende Producten
Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Bij de bezorging zal duidelijk en begrijpelijk worden vermeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.

Artikel 13 – Betaling

1. Betalingstermijn
Tenzij anders overeengekomen, dienen de bedragen die de klant verschuldigd is bij het plaatsen van de bestelling te worden voldaan. De betaling moet uiterlijk binnen 7 dagen na ontvangst van de bevestiging van de bestelling worden voldaan. Indien een overeenkomst betrekking heeft op de levering van een dienst, begint de termijn voor betaling te lopen vanaf het moment dat de klant de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

2. Correcte Betaalgegevens
De klant is verplicht om eventuele onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onmiddellijk aan de ondernemer te melden. De ondernemer is niet aansprakelijk voor eventuele schade of vertragingen die voortkomen uit het verstrekken van onjuiste of onvolledige betaalgegevens door de klant.

3. Wanbetaling
Indien de klant in gebreke blijft met betaling, behoudt de ondernemer zich het recht voor om, voor zover wettelijk toegestaan, redelijke kosten in rekening te brengen die vooraf aan de klant zijn bekendgemaakt. Deze kosten kunnen onder andere administratiekosten en kosten voor incassomaatregelen omvatten.

4. Betaalmethoden
Wij accepteren de volgende betaalmethoden voor bestellingen in Nederland en België:

  • Shop Pay
  • iDEAL
  • Bancontact
  • Visa
  • Mastercard
  • Maestro
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Google Pay

5. Veiligheid van Betalingen
Voor de bescherming van betalingen worden passende technische en organisatorische maatregelen getroffen. Er wordt gebruik gemaakt van een veilige betalingsgateway die betalingsgegevens versleutelt middels SSL-encryptie, waardoor gegevens tijdens de verzending worden beschermd tegen ongeautoriseerde toegang. Creditcardgegevens worden niet opgeslagen. Klanten kunnen erop vertrouwen dat hun persoonlijke en financiële informatie te allen tijde veilig is.

Artikel 14 – Klachtenregeling

1. Indienen van Klachten
Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen na ontdekking schriftelijk worden ingediend bij de ondernemer. Dit kan via e-mail (info@lyova.nl) of het contactformulier op de website. Vermeld hierbij duidelijk de aard van de klacht en relevante details, zoals het ordernummer.

2. Afhandeling van Klachten
De ondernemer streeft ernaar om klachten binnen 14 dagen na ontvangst te beantwoorden. Indien meer tijd nodig is, ontvangt de klant binnen deze termijn een bericht met een verwachte oplossingstermijn.

3. Opvolging van Klachten
Een klacht schort de verplichtingen van de klant niet op, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.

4. Oplossing van Gegronde Klachten
Indien de klacht gegrond is, zal de ondernemer naar keuze het product kosteloos vervangen of een evenredige prijsvermindering bieden.

Artikel 15 – Geschillen

1. Toepasselijk Recht
Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de klant waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing, zelfs indien de klant woonachtig is in het buitenland.

2. Bevoegde Rechtbank
Alle geschillen die voortvloeien uit of verband houden met de overeenkomsten tussen de ondernemer en de klant zullen exclusief worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waarin de ondernemer is gevestigd, tenzij dwingend recht een andere bevoegde rechtbank voorschrijft.

Artikel 16 – Intellectuele Eigendomsrechten

Alle intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de website, waaronder inbegrepen de teksten, afbeeldingen, en logo's, berusten bij de ondernemer. Het is niet toegestaan deze materialen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de ondernemer te kopiëren, te gebruiken of anderszins te verspreiden.

Artikel 17 – Overmacht

De ondernemer is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens de klant indien hij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan schuld, noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt. Onder overmacht wordt verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop de ondernemer geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor de ondernemer niet in staat is zijn verplichtingen na te komen.

Neem contact met ons op

Heb je een vraag of wil je iets weten? Laat het ons weten via het formulier hieronder. We komen er zo snel mogelijk bij je op terug.

Winkelwagen

Je winkelwagen is leeg